Exclusiv!!! Incendiar!!! …Mircea Badea poate să conjuge un substantiv!

(Personal, nu-mi place să fiu prostită. În niciun fel. Îmi cam place să știu cum stau și-mi place să-mi placă doar ceea ce-mi place. Deci aluziile și încercările de convingere nu-și prea au rostul. Scuzați-mi acest preludiu.)

Mi-am șters de ceva vreme Antena 3, Antena 2 și Antena 1 din grila de programe de pe televizorul propriu și personal. Totuși, în această seară, am fost tare curioasă să-l urmăresc pe Mihai Răzvan Ungureanu la Sinteza Zilei, la Antena 3. Au fost multe întrebări servite. Și multe răspunsuri. Dar mai ales multe zâmbete. Am descoperit un MRU degajat și prietenos, zâmbitor. Și un Gâdea puțin iritat, nesigur, dacă-mi permiteți.

Nu mă pricep eu la politică, de asta nici nu voi comenta partea aceasta. Însă, sunt prietenă cu gramatica limbii române. Din acest motiv am remarcat provocările gramaticale destinate moderatorului. Cea mai savuroasă s-a derulat către finalul emisiunii, când MRU i-a sugerat lui Gâdea fie să încerce să decline substantivul propriu „Iași” la genitiv fie să-l pună la plural. Gâdea a sărit peste provocare. Peste câtva timp a intervenit domnul Mircea Badea:

 „Domnule Ungureanu, știu eu să pun Iașiul la gerunziu!!” (Mircea Badea)

Personal sunt foarte curioasă cum se poate conjuga un substantiv, iar în cazul de față, substantivul propriu „Iași”!

Singura variantă pe care o primesc este asta, domnule Mircea Badea: „Ieșind”. Din presă.🙂

16 thoughts on “Exclusiv!!! Incendiar!!! …Mircea Badea poate să conjuge un substantiv!

  1. E foarte bine ca ti-ai sters Antena 3, Antena 2 și Antena 1 din grila de programe. Urmatorul pas: Taie-ti si oxigenul din portia zilnica! Nu de alta, dar consumi de pomana o resursa importanta a planetei.

      1. Evident ca fara Antene in grila de programe nu se poate trai. Sa-ti vand un pont John: se poate trai fara televizor. Si se traieste bine, fara sa vezi maimute care scuipa.

        PS: cred ca profesoara de limba romana din generala ar fi facut apoplexie daca i-as fi zis „doua Iasuri”.

    1. Eu nu mi le-am sters, dar nu ma uit ca ma plictisesc. Aceleasi subiecte, aceleasi obsesii. Si, in plus, as vrea sa mai raman cu bruma de gramatica si ortografie pe care o mai stiu din scoli, nu sa ma invete ei ca substantivul are mod (gerunziul lui Badea) sau ca repercuRsiuni in loc de repercusiuni si multe altele pe care nu le mai tin minte. Spala-mi creierul, ok, dar nu mi-l subestima. Sau oare se adreseaza doar analfabetilor?

  2. Obrăznicia oricărui parvenit, este ştiută.
    Amestecand genitivul cu gerunziul, individul a demonstrat, că stă prost cu siguranta de sine,pe care o afişează.
    Cândva, Cristoiu i-a dat destul de dur de înţeles, să stea la locul lui.
    De atunci, clovneriile la adresa acestuia, nu încetează.

    1. Joahne, lasa-ne coane cu durerile noastre. Stiu ca suntem prosti si nu putem aprecia lumina emanata de la antene dar, ce sa-i faci? Nu toata populatia este asa dezvoltata la intelect ca voi.
      Eu m-am saturat de diversi John-i (Doe sau Wayne), veniti direct din Soseaua Bucuresti-Ploiesti (sediul antenelor pentru cine nu stie), calare pe cai albi, sa ne arate ce fraieri suntem ca nu privim la varanul&Co precum la soare.

  3. si cat de putini din fanii lui sunt in stare sa scrie corect, cat de cat (!), nu ca as mai avea mari pretentii, cat de putini pot sa exprime o opinie contrara fara sa injure … asta spune foarte multe, despre calitatile lui si a celor pe care-i strange in jur.

  4. „Pe cei care s-au exprimat fără să înjure i-am lăsat să-și dea drumul tastelor aici…” hmm! sa fie oare doar o rautate? sau o contradictie cu titlul postarii in care printr-o ironie severa il faci agramat?

Lasă un răspuns

