Educația reinventată ca-ntr-o poveste!

Azi am avut bucuria de a participa la prima tabără de creație în educație din viața mea și sunt foarte încântată! Îmi place să văd idei inedite care se materializează ardelenește și fără bani la început, dar care ajung să crească precum Făt-Frumos: într-un an câți alții-n 7!

De când mă știu mi-am dorit dascăli destupați la minte și pricepuți în ceea ce fac. Mi-am dorit comunicare. Mentori. Rar i-am primit, să fi fost maxim 5 de toți, dar ei au fost cei care m-au format profesional și personal. Ei mi-au deschis mintea. Ceilalți profesori m-au făcut să mă opresc, temporar, din ceea ce-mi doream și m-au obligat, astfel, să-mi găsesc propria cale. Toate au fost situații de câștig-câștig pentru că pe de-o parte, unii au scăpat de mine, rămânând să predea în amfiteatrul 2🙂. Pe de altă parte, pe alții încă îi venerez pentru că m-au educat să mă descopăr!

Curioasă deci, am onorat invitația oamenilor din Asociația Studenților la Facultatea de Business (ASB) din cadrul UBB, pentru că miza taberei de creație Imaginarium – Restart în Educație o reprezintă viitorul meu și-al copiilor mei. Iar pentru ei îmi doresc o lume plină de posibilități infinite, pe care doar educația ți-o poate deschide! Ce-și doresc să facă cei 70 de tineri care s-au întâlnit la Cluj azi? Să reinventeze educația democratic și ca-ntr-o poveste, să uite de profesorii care au uitat de studenți din pătrățele lor frumos conturate de perimetrul catedrei, pentru ca să poată să-și clădească singuri un sistem performant de învățământ, departe de guvern și sindicate.

Proiectul are mai mulți pași: startul e dat cu Imaginarium, unde toate ideile din tabăra de creație de la Cluj vor fi reunite în 7 proiecte educaționale viabile. Apoi acestea vor fi publicate pe site, unde, ulterior, cele mai bune 20 din întreaga țară vor putea fi votate. Democratic, cele mai votate 7 viziuni vor fi selectate și prezentate pe larg online „măcar în varianta lor beta”, promite Traian de la CROS, unul din inițiatorii proiectului Restart în Educație. 3 dintre proiecte vor putea concura, la final, în Gala derulată în 19 mai la București și vor avea șansa de a câștiga marele premiu de 5.000 de dolari pentru a-și pune ideile în aplicare!

De abia aștept să văd care va fi cel mai bun proiect din 2012! Succes participanților de la Cluj, dar și celor de la Timișoara și din Iași! Din câte am înțeles, grație participării lor în cadrul programului Restart în Educație, se va deschide la anul, în București, prima Universitate Alternativă din țară!  

 

 

Lasă un răspuns

