Oana si Andrei – dragoste primara.

Are 8 ani si cuprinde totul dintr-o privire. A vrut sa se dea azi pe hinta cu mine si asa am cunoscut-o: in parc, la joaca, in timp ce-l astepta pe Andrei cel complicat. Am profitat de ocazie si am inceput sa povestim, ca fetele, dupa ce m-a privit tacticos de insistent sa-mi las telefonul de-o parte. Sporovaim despre parc si scoala, despre spaniola si limba romana – materiile ei preferate, dar toate palesc in vacanta… cand e timpul pentru joaca si dragoste!

„… Asa… si… ai dragut…?”, m-a intrebat in timp ce-si aranja freza bob si pletele rebele roscate de pe frunte. „N-am”, zic fastacita c-am intrat direct „in pita” la nici 2 minute dupa ce-am facut cunostinta. „Eu am si il cheama Andrei!”, marturiseste Oana. „Nu pot sa zic ca in clasa nu avem alti baieti mai draguti, ca in clasa suntem 7 fete si 20 de baieti, dar mie-mi place de el. Si lui de mine! ” … „De ce-mi place de el? Ca vorbeste frumos!” Ca vorbeste frumos?, zic ca pentru mine, felicitand-o in gand. „Da, da, desi e plictisitor uneori, vorbeste frumos. Dar e mai complicat… ca e din Bucuresti si aici vine doar in vacante…” Observand ca tac in continuare, Oana continua: „Stii, o sa-ti zic ceva ce nu mai stie nimeni… Stii cum mi-am dat seama ca-i place de mine? Ca ieri, la joaca, aici langa cismea m-a prins de mana, dar eu am fugit si m-am urcat pe topogan. El a ramas aici jos si mi-a facut asa”, si-si incovoaie degetele de la ambele maini in forma de inimioara. „Ma enerveaza ca tot timpul imi arata inimioare. Si ieri, dupa ce mi-a aratat, am coborat sa beau apa si mi-a zis ca-s dragoste primara. Eu n-am stiut ce inseamna si am intrebat-o pe mama, acasa. Ea mi-a zis ca inseamna ca ma iubeste si ca n-o sa mai iubeasca pe altcineva ca mine, niciodata”. Zambim amandoua. Dupa ce s-a pus picior peste picior pe hinta, continua: „E cel mai tare. Ne stim de mici, adica de cand aveam 3 ani si el venea aici in vacante – ca mama lui, Carmen, a fost colega cu mama si asa ne stim. Bine ca am fost si eu la el la Bucuresti, dar nu-i acelasi lucru. Ma gandesc sa-l las ca e complicat asa, sa ne vedem doar in vacante, dar el e cel mai tare!”… „E frumos?”, intreb. „E cel mai tare. Lasa ca ti-l arat cand vine, ca el ajunge in parc mai tarziu. Si cand ne jucam Prinsa si alti baieti fug dupa mine si ma prind, el totdeauna zice ca el e Prinsa si ma lasa sa fug… Imi place de el! lasa ca ti-l arat si tie cand vine”, si da avant cu picioarele. De abia astept, raspund entuziasmata, in timp ce arunc o privire inspre toti baieteii din parc. „Nu-i aici. Inca n-a venit ca si eu il astept sa ne dam pe hinta”, mi se confeseaza Oana.

Intre timp, pacatosul de telefon suna de prea multe ori si ma scuz ca trebuie sa plec. I-am zis ca mai vin si maine sa-l vad pe Andrei. „Bine, sau daca nu, iti trimit pe telefon o poza cu el, vrei?” Dau din cap ca da si-i multumesc pentru cele mai placute minute. Am plecat incet, cu gandul la Andrei si-un zambet cat o lume pe fata. Inainte sa ies din parc, insa, Oana a venit galop sa mi-l arate pe Andrei, care ocupase deja o alta hinta. „Il vezi? E acolo, pe hinta visinie si are camasa galbena, e acela frumos!”, zice Oana, in timp ce o ia inapoi, catre Andrei cel complicat si dragostea primara de pe hinta.

2 thoughts on “Oana si Andrei – dragoste primara.

Lasă un răspuns

