9 milioane de gânduri prin Beijing.

Pentru cine mă cunoaște nu reprezintă o noutate că eu, într-o vacanță, mă iau doar pe mine cu mine. Fără agende. Fără timp și ceas. Fără știri și laptop. Fără nimic care să-mi amintească de serviciu. Și așa, doar eu cu mine și cu gândurile mele am ajuns și la Bejing 北京.

Orașul ăsta are capacitatea să te facă să te simți acasă într-o lume în care ți-e străină și te lasă să alegi cât vrei să-l descoperi. Pe alocuri, e sfios ca privirile oamenilor din Piața Tiananmen când te privesc, dar e incredibil de intens și teribil de impozant în cumințenia sa.

N-aș fi crezut niciodată că un oraș cu 19 milioane de locuitori m-ar putea deconecta. N-aș fi crezut nici că milioanele mele de gânduri se vor potoli și-și vor găsi calea și prin traffic jam-ul din cap, la fel ca mașinile de pe autostrăzile de acolo unde fiecare își găsește un loc, într-o liniște memorabilă.

Aici, meditația nu mi s-a mai părut un moft hollywoodian, mi s-a părut un mod de viață, venită perfect după iuțeala din grădinile Orașului Interzis. De sus, din Jingshan Park 景山, timpul se dilată și îți lasă loc în cap doar pentru gândurile și dorințele cele mai importante, care se triază frumos, de la sine și te fac să-i ceri lui Happy Buddha doar atât: înțelepciune și bunăstare pentru doi.

One thought on “9 milioane de gânduri prin Beijing.

Lasă un răspuns

