Coincidențe la un ceai.

Azi, am fost la Festivalul Culturii Ceaiului Chinezesc, organizat de Institutul Confucius. Am băut ceai și mi-am amintit de ceaiul negru băut cu bunica mea în copilărie. Povestea ceaiului a început în China acum 4700 de ani. Legenda plasează descoperirea ceaiului ca și băutură în îndepărtata perioadă ce precede domnia Împăratului Galben 黃帝, în perioada Împăratului Shennong 神农 – mai degrabă o figură mitologică, zeu al agriculturii și al plantelor medicinale. Se spune că întâmplarea a făcut ca în ceașca de apă fierbinte a lui Shennong 神农 să cadă câteva frunze din arborele de ceai aflat deasupra sa. Apoi, pionierii gustului au început să-și facă licoarea, pentru ca ulterior ceaiului să i se recunoască efectele terapeutice.

Ei bine, am făcut și paper-cutting deși talentele mele legate de lucrul de mână sunt modeste. De asta am vrut să fac cel mai simplu model. Fetele de la Institut au ales pentru mine cel mai ușor model și ca să fie supriza-surpriză, preț de câteva minute cât am fost pierdută în lumea formelor, am aflat noutăți despre jocul de Go.

Asta a ieșit la final. Cine mă cunoaște știe că mai nou, prefer peștii doar la proțap🙂, dar doamna Feng mi-a zis că-i de foarte bine, pentru că în cultura chineză, ei semnifică  bogăție și sănătate. Oricum am mai vrut să mai fac o încercare și a doua oară am ales eu cel mai greu model, care recunosc că-mi place mai mult.😛

O să mi le pun în casă și mi-am promis că o să fac modele și mai dificile. Însă periplul meu în lumea chineză nu s-a finalizat aici. E o tradiție ca fiecare om să-și aleagă, la întâmplare un semn de carte cu Chengyu (învățături) ale lui Confucius 孔夫子. Ăsta e:

Cuvântul ușor dat este greu de ținut.

Se zice că ai ales, asta te caracterizează în anul respectiv. Să vedem…🙂

Lasă un răspuns

