Corcitură.

Unii se alintă că sunt cosmopoliți. Eu nu. Alții bagă mâna-n foc că sunt multiculturali. Eu nu. Iar majoritatea, că sunt uniți în diversitate. Eu nu. Eu-s o corcitură între un român și-un ungur. Bunicii mi-s unguri și români, iar prin sângele ăsta corcit curge, colac peste pupăză și niște ADN de armean și de evreu. M-am născut în Cluj și știu Miatyánku de la bunică-mea româncă. Spaniola-i limba pe care-o vorbesc cel mai bine, nu româna sau maghiara. Sărbătoresc ambele Paști, mă înțeleg bine și cu vecinul meu Pișta și cu nenea Sandu. De mică mănânc Challah și știu, culmea, și când e Ramadanul. Majoritatea prietenilor mei sunt străini de România, iar de Cluj au auzit doar pentru că eu-s pe aici și le turui despre el de fiecare dată când prind ocazia, pentru că așa corcită cum sunt, pentru mine Cluj înseamnă acasă. Iar acasă te simți bine și nu contează că te uiți mai mult la Duna Tv, RTL sau TVR. Acasă nici nu ne certăm că avem cruci pe pereți, deși suntem majoritar reformați. Acasă nu ne scoatem ochii că azi avem gulyásleves și nu cozonac. E liniște între corcituri acasă. Și-așa a fost de când mă știu. De asta, nu-mi place când cineva vine la mine acasă cu aere „cosmopolite” și-mi face scandal pentru că (nu) am pus o plăcuță. Dragii mei, liniștiți-vă! Ungurii nu stau într-o plăcuță, la fel cum nici românii n-au nevoie de ea ca să știe ce e!

Chestiunea capătă importanță pentru niște oameni coborâți de la Vaslui, să zicem, sau Marosvasarhely, care nu se respectă nici pe ei și de minunați ce-s, că oamenii se înțeleg chiar și fără a vorbi aceeași limbă, fac din țânțar armăsar. Fix înainte de campania electorală.

3 thoughts on “Corcitură.

  1. numele meu de familie, cu o vocală schimbată din u în o, înseamnă un cuvânt în maghiară şi, deşi în familia apropiată nu vorbea nimeni maghiară, te înţeleg când zici de corceală.🙂 şi ai dreptate

Lasă un răspuns

