lumea din autobuz

Frinturi de lume se lasa descoperite la doar citiva centimetri de noi. C-un adevar in mina, gasesc loc in ultimul rind de scaune din spate. Nu am chef; nu l-am avut toata ziua, de altfel. Imi plac portretele de pe ultima pagina si incerc sa ma concentrez. „No, pune-te aici, nu te tot fitii!”, si-o sapca albastra se tot agita in dreapta. Peste ziar si sub seapca, descopar niste ochi mari, maronii si migdalati care-l sorb din ochi pe tati, care-i cu o galusca in brate. Linga el, mami. O fata bruneta, scunda, cu o plasa portocalie in mina. „Hai stai odata!” Sapca nu se lasa, sare: „eu vreau linga tati!”. Mami aproba, se da la o parte si se pune spate-n spate cu sapca. Multumita, se ogoaie si se uita-n sus, spre tati, hipnotizat. Pe Calea Turzii, mami si tati se hotarasc: „om cobori in Mihai, ca de acolo, ajungem repede”. Dupa 5 minute de hipnoza, tati isi adoarme galusca, in ritmul rotilor. Sapca, geloasa, sare de pe scaun si se roteste de bara, in timp ce-si numara anii pe degetele de la mina dreapta. „1…2…3…4… 4! Atita am! Vezi ca stiu?”. Curba. Cade. Se uita lung in sus. Tati se-ncrunta. Sapca se apropie, multumita ca a atras atentia. O palma rade obrazul alb de sub sapca intoarsa de la cazatura. „Ti-am zis sa te ogoi?! Ti-o trebuit sa stai aci, acuma ce mai vrei?” Sapca tresalta, ochii se umezesc, genunchii se curata, galusca se trezeste. Mami il sustine pe tati. „Cristi, Cristi, azi ti-am spalat pantalonii, asa-ti trebe, uite, ai trezit-o si pe Deni”, si o mina aseaza frumos tivul blugilor peste adidasii albi. „Da-i mina lui tati sa coborim”, toate cele 5 degete se aliniaza si intra in causul palmei neintelegatoare. Mihai Viteazu.

Lasă un răspuns

